زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

یک بله تا عملیات


در سال های جنگ عقد اخوت حسابی دربین رزمنده ها رواج داشت وگاهی تعدادکسانی که به یکباره براد ر میشدند بیشتر از ده نفر میشد .

شاید یکی از مهمترین علت های آن هم این بود که هر لحظه ممکن بود یک نفر از جمع شهید شود

ویک تیر یا ترکش کافی بود . 

 

به همین دلیل خیلی از این عقد اخوتهای سالهای جنگ در شب های عملیات یا درمواقع حساس وزیر آتش دشمن اتفاق می افتاد .

دستها را روی هم می گذاشتند وبله را می گفتند وآنوقت هر کس شهید می شدباید بقیه را هم شفاعت می کرد وبا زور هم که می شد با خودش می برد بهشت....

                                                           

بسیجی های زرنگ هم این طور وقتها دنبال یک نفر می گشتند که به قول خودشان نور بالا بزند

وشهادتش نزدیک باشد .

سریع یقه ی طرف را می چسبیدند وهر طور که بود صیغه می خواندند .

بچه ها برای جاری ساختن عقد اخوت ،یا به صورت دوتایی به گوشه ای خلوت میرفتند تابه جز خدا ،کسی از عهد میان آنان مطلع نشود

داداشهای صیغه ای محرم اسرار هم بودند وبا هم شرط می کردند هر کدام را که خدا طلبید بگوید برادی دارم که همیشه باهم هستیم وتنها جایی نمی رویم وحتما شفاعت اورا هم نزد خدا بکند .

                                                         

آنان در هنگام خواندن صیغه برادری با هم قرار می گذاشتند که از همه حقوق برادری صرفنظر کنند وببخشند مگر حق شفاعت ،دعاوزیارت .

گاهی اوقات در جبهه دویا چند نفر بواسطه عوامل مختلفی مجذوب همدیگر می شدند وگاهی هم شهادت طرفین در یک شرایط مساوی می شد.

 


 

نظرات 5 + ارسال نظر
تلنگر جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:30 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com

سلام
شما را با نام < حرمت لاله > لینک کردم.
امید آنکه در مسیر ترویج ارزش های انقلاب موفق باشید.
التماس دعا
راستی اگر خواستی بگو تا عنوان لینک را عوض کنم.

آنتی سنی جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:36 ق.ظ http://antisonni.blogsky.com/

سلام
لینک شدید

محب الشهدا جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.sarbandeshahadat.blogfa.com

سلام خداقوت خسته نباشید-لینک شدید
در صورت تمایل ما رو هم با اسم سربند شهادت لینک کنید

نگارنده جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ http://mihane.blogfa.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز[گل]
از اینکه به من لطف داشتید و به وبلاگم سر زدید و نظر دادید ممنونم وبلاگتان را دیدم از حق نگذریم خیلی عالی است باعث افتخار مناست که با شما تبادل لینک کنم با اجازه تان شما را بانام سکوت لینک کردم در صورتیکه مخافتی داشتید حتما من را در جریان بگذارید باتشکر از شما.
محتاجیم به دعا.
موفق باشید.[بدرود]

بسیجی گمنام شنبه 26 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.hefa.mihanblog.com

سلام خواهر گرامی..
وبلاگ جدید مبارک..
موفق باشید. من هم لینکتون کردم. ممنون میشم لینکم را قرار دهید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد