زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

عین های ظالم

عین هائی که به علی علیه السلام ظلم کردند

امیر المومنین علی علیه السلام ، در خطبه ها و نامه هائی که برای افراد مخصوصا 
معاویه می فرستاد ، در مواردی بسیار ، به درد دل ها و تظلم های خود اشاره می فرمود . 
در خطبه ها ، مانند خطبه شقشقیه و در نامه ها ، مانند نامه 28 ، تظلم های آن حضرت به چشم می خورد .

روزی شخصی کنار منبر حضرت فریاد زد : وامظلمتاه ! 
علی علیه السلام اورا طلبید و کلامی فرمود که ماحصل آن ، این است :

من باید وامظلمتاه بگویم ! در عالم ، به من آنقدر ظلم شده که اندازه ندارد . و من ذالک انّه کان یقول
لابن عباس : کیف انت یابن عمّ اذا ظلمت العیون العین ؟ فقال : یا مولای ! کلّمتنی بهذا مرارا و لا اعلم معناه . فقال :
عین عتیق و عمر و عبدالرحمن بن عوف و عین عثمان و ستضمّ الیها عین عایشه و عین معاویه و عین عمروبن العاص 
و عین عبدالرحمن بن ملجم و عین ابن سعد .

امام با ابن عباس درد دل کرد و فرمود : چگونه خواهی بود ای پسر عمو وقتی که عین ها بر عین ظلم می کنند ؟!
یعنی افرادی که در اسم آن ها عین باشد بر من که علی هستم و در اسم من نیز عین وجوددارد ، ظلم می کنند 
ابن عباس عرض کرد یا علی در این مقوله برای من صحبت های زیادی فرموده اید ، اما معنای آن را نمی دانم . 
آن عین های ظالم کیستند و عین مظلوم ، کیست ؟ علی علیه السلام فرمود :

عین عتیق ( خلیفه اول ) و عین عمر و عبدالرحمن بن عوف و عین عثمان ( این ها بر من ظلم می کنند ) و به زودی 
بر این عین ها افزوده می شود :
عین عایشه و عین معاویه و عین عمروعاص و عین عبدالرحمن بن ملجم و عین عمربن سعد !


مشارق انوارالیقین / شیخ رجب برسی / صفحه 82


نظرات 5 + ارسال نظر
faryad جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:38 ق.ظ http://mojebigarar.blogfa.com/

روز قدس است نباید این فرصت را از دست داد باید از شلوغی خیابان ها استفاده و یک ضربه کاری دیگربه این نظام جهل و جنایت وارد نمود.

محمود مجلسی شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

سلام
با مطلب"شب قدر به سبک زاهدانی!!!!" به روزم.[گل]

عاشق شلمچه سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ب.ظ http://WWW.SARBANDESHAHADAT.BLOGFA.COM

سلام حال دوست و همکارم خیلی بد هست .لطفا به وبلا گم بیاید تا درجریان کامل ماجرا قرار بگیرید.وبریش دعا کنید ممنون

خدا همین نزدیکی هاست جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://kumail.blogsky.com

سلام

عید سعید فطر رو تبریک عرض می کنم

شاد باشید.

مجید شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ق.ظ http://www.majidbestblog.blogfa.com

سلام خوبید دوباره دلتنگی زد تو سرمونو بعد نزدیک9 ماه دوباره وبلاگ مینویسم اما اینبار یه خورده متفاوت 80 درصد مطالب فوتبالی و بروزند نمیدونم از فوتبال سر در میارید یا نه ولی به هر حال خوشحال میشم سر بزنید ممنون مجید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد