زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

زمزمی از نور

شهادت قسمت ما می شد ،ای کاش

تا دیر نشده به خود بیاییم!!


ll.jpg


 در مورد امام زمان ( ع ) در روایات آمده است که یحکم بحکم داوود : با حکم حضرت داوود ( ع ) حکم می کند . حضرت داوود حکم غیبی صادر می کرد و به شواهد و ادلّه وابسته نبود . در زمان حضرت داوود شخص فقیری مدتها از خداوند رزق حلالی می طلبید . روزی گاوی در خانه او را شکست و داخل شد . او هم بر این اساس که دعایش مستجاب شده است گاو را سربرید و گوشت آن را کباب کرد و با خانواده اش خوردند . صاحب گاو که به دنبال گاوش می گشت فهمید که آن شخص فقیر گاو را کشته و مصرف کرده است . او را نزد حضرت داوود برد و حضرت داوود از آن شخص فقیر علّت کارش را پرسید : او هم گفت من هفت سال بود که دعا می کردم خدا رزق حلالی مرحمت کند ، وقتی گاو در را شکست و داخل شد به خود گفتم دعایم مستجاب شده است ؛ لذا آن را سر بریدم و با خانواده ام خوردیم .


حضرت داوود به صاحب گاو فرمود : از شکایتت صرف نظر کن ، صاحب گاو عصبانی شد و اعتراض کرد که این چه نحو قضاوت کردن است . حضرت داوود به او فرمود : علاوه بر آن ، نصف دارائیت را هم به او بده . صاحب گاو هم به شدت برآشفت . حضرت داوود فرمود : تمام دارائیت را به او بده . در بین مردم در اثر این حکم سر و صدا بلند شد . حضرت داوود همراه با مردم بر سر قبر پدر کسی که گاو را کشته بود حاضر شد و او را زنده کرد و علت مرگش را از او جویا شد . او گفت پدر این صاحب گاو غلام من بود . او مرا کشت و تمام دارائیم را هم تصاحب کرد . در نتیجه روشن شد علاوه بر اینکه تمام دارائی صاحب گاو متعلق به آن شخص فقیر است ، خود صاحب گاو و فرزندانش هم بچه های غلام پدر او هستند و متعلق به او می باشند ، امام زمان ( ع ) هم این گونه حکم می کند . 


 یعنی ای توئی که طالب دیدار امام زمانی چقدر خود را برای شهروند مهدوی شدن آماده کرد ه ای ؟! اگر امام زمان بیاید بگوید پست و مقام و مال و ... همه را بده ! می توانی شکوه و شکایت نکنی یا اظهار نظر و سلیقه علیحدّه ای از خود ابراز خواهی کرد ؟! خود را گول نزنیم ! مثال ما جماعت مثال همین مرد شاکی است ... تا دیر نشده به خود بیاییم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


2468

عکس:: اینجا خانه یک شهید است


هرکجا که نگاه می کنی، یادگاری از شهید به چشم می خورد، تمام چیزهای را می بینی تلاش چند ساله پدر امید است.

وقتی از او انگیزه این فضاسازی را می پرسیم، می گوید: احساس می کنم غبار فراموشی یاد و خاطره شهدا را فرا خواهد گرفت و بر خود وظیفه می دانم به عنوان خانواده شهید، نگذارم ارزشهای مقدس شهیدان هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.


ادامه عکسها در ادامه مطلب

2468

ادامه مطلب ...

یک کلیپ جالب برای دانلود+کم حجم

این کلیپ، داستان جوان آمریکایی را می گوید که با دیدن امام رضا(ع) شیعه می شود و دیگر به آمریکا باز نمی گردد.

این کلیپ را از اینجا دانلود کنید

حجم: 

-24683.69MB

فضیلت ماه شعبان از منظر احادیث و روایات

 رسول‌ خدا محمد مصطفی(ص) می‌فرماید: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌شود.

13910331000120_PhotoA.jpg

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَآله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود: شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه‌السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید، امام زین العابدین علیه‌السلام اصحاب خود را جمع مى‌کرد و مى‌فرمود، اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است.

حضرت رسول صلى الله علیه وآله مى‌فرمود: شعبان ماه من است، پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید، به حقّ آن خدایى که جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست، سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم که فرمود، شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام که هر که روزه بگیرد در ماه شعبان، براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند

2468

ادامه مطلب ...